Explorers

Ben jij tussen de 15 en 18 jaar en wil jij je eigen plannen maken? Word dan explorer! De explorers organiseren hun eigen activiteiten, zoals een expeditie in het binnen- of buitenland. Ga zwerven in Zweden, op kamp in Luxemburg of zeilen in Zeeland. Ook organiseren ze spectaculaire evenementen, uitdagende outdooractiviteiten en als klap op de vuurpijl runnen ze gezamenlijk hun eigen afdeling.

Explorers hebben geen leiding meer, maar begeleiding die advies geeft en motiveert als dat nodig is. Zo leren ze om te gaan met verantwoordelijkheden, ontwikkelen ze zich en worden ze zelfstandig. Ze doen vaardigheden en kennis op en ontwikkelen zich continu.

Kom kijken wat we doen!

Vrijdagavond 19.00u begint de opkomst die tot 21:00u duurt. Vaak blijven de explorers nog even hangen om samen wat te  kletsen en te drinken. De opkomsten zijn variërend, doordat ze zelf hun programma samen stellen.

Kamp

Zomerkamp en weekenden worden door de explorers zelf georganiseerd.  Natuurlijk helpt de begeleiding hen hierbij. De zomerkampen duren een week en gaan altijd naar het buitenland. De weekenden weg vinden vaak in Nederland plaats.

Geïnteresseerd?

Kom gezellig eens kijken! De eerste drie opkomsten zijn gratis en geheel vrijblijvend. Je zult snel zien of scouting iets voor jou is! Dus kom gerust een keer langs op vrijdagavond. Stuur wel graag eerst even een mailtje naar onderstaand adres.

Contributie

Voor het scoutingseizoen september 2022 t/m juli 2023 bedraagt de contributie voor de explorers €125,-.

Contact

Voor meer informatie kunt u een mailtje sturen naar: explorers@scoutinghonselersdijk.nl

Romy

Begeleiding