Roverscouts

Ben jij tussen de 18 en 23 jaar, heb je een eigen mening en heb je wel zin in leuke buitenlandse uitstapjes? Word dan roverscout en organiseer samen met andere jongeren je eigen kampen en activiteiten. Je kiest drie toffe uitdagingen waarmee je tijdens je roverscoutsperiode aan de slag gaat. Daarna kun je, als je wilt, doorgroeien tot vrijwilliger waarbij je andere scouts begeleidt.

De roverscoutsperiode is de laatste periode die een scout als jeugdlid bij Scouting doorbrengt. Vanaf 23 jaar is een scout namelijk geen jeugdlid meer. In deze laatste speltak hebben roverscouts geen begeleiding meer en bedenken ze zelf wat ze bij Scouting willen doen. Als roverscouts ben je bezig met drie uitdagingen die je zelf kiest. Het gebruik van activiteitengebieden (verzamelingen van activiteiten die qua onderwerp bij elkaar horen) zorgt voor variatie in het programma.

Het grootste verschil met de explorers is dat je ook activiteiten organiseert voor de hele groep en soms zelfs voor de regio.
Dit betekent dat je nog meer zelf doet, organiseert en bepaalt. De roverscouts hebben een eigen voorzitter, penningmeester en secretaris.

Kom kijken wat we doen!

Vrijdagavond 19.00u begint de opkomst die tot 21:00u duurt. Vaak blijven de roverscouts nog even hangen om samen wat te kletsen en te drinken. De opkomsten zijn variërend, doordat ze zelf hun programma samenstellen.

De wijde wereld in

Als roverscout ben je zelf verantwoordelijk voor het zomerkamp. Dat betekent dat je ook zelf mag bepalen waar je heen gaat. De roverscouts trekken de wijde wereld in. Veel roverscouts zijn al leiding bij andere speltakken, daarom valt het zomerkamp van hen in de eerste week van de zomervakantie.

Contributie

Voor het scoutingseizoen september 2022 t/m juli 2023 bedraagt de contributie voor de roverscouts €125.

Contact

Voor meer informatie kan je een mailtje sturen naar: roverscouts@scoutinghonselersdijk.nl

Je kan drie keer vrijblijvend komen kijken! Stuur dan wel even een mailtje naar het bovenstaande mailadres.

Mirte

Maaike