Scouts

Ben jij tussen de 11 en 15 jaar en heb je zin in actie? Word lid bij Scouting Honselersdijk en beleef uitdagende avonturen bij de scouts! Samen met je nieuwe vrienden doe je super gave dingen waar je ook nog eens wat van leert. Leer navigeren, pionier je eigen keuken, ga op zomerkamp, kook op je eigen kampvuurtje en ontdek de wereld om je heen!

Kom kijken wat we doen!

Bij de scouts ligt de focus op het bewust ontwikkelen van hun Scoutingkennis en -vaardigheden. Naast samenwerking en elkaar helpen als er problemen zijn, is het ook belangrijk dat scouts (een deel van) een opkomst leren organiseren. De oudste scouts worden op deze manier relatief zelfstandig en de scouts worden zo voorbereid op de volgende speltak, de explorers, waarin ze zelf activiteiten gaan organiseren.

Kom vrijblijvend een keertje meedoen. Iedere zaterdagmiddag van 16.00u tot 17.45u draaien de scouts hun opkomst.

Kamp

De scouts gaan gaan in de eerste week van de zomervakantie op zomerkamp in Nederland. Ze overnachten dan in tenten en doen veel stoere activiteiten. Zo’n twee of drie keer per jaar gaan de scouts een weekend weg. Ook doen ze mee aan het Westlandse Scouting Spektakel. Scoutinggroepen uit het Westland zijn bij dit weekend dat in het Westland plaatsvindt.

Contributie

Voor het scoutingseizoen september 2022 t/m juli 2023 bedraagt de contributie voor de scouts €110.

Geïnteresseerd?

Kom gezellig een keertje meedoen! De eerste drie opkomsten zijn gratis en geheel vrijblijvend. Je zult snel zien of scouting iets voor jouw/uw kind is. Dus kom langs op zaterdagmiddag!

Contact

Voor meer informatie kunt u een mailtje sturen naar: scouts@scoutinghonselersdijk.nl

Joyce

Teamleider